Om att blogga..

Ibland när jag vaknar om nätterna/tidiga mornar, eller precis innan jag somnar, så kan jag börja tänka på min blogg och saker jag vill skriva här. Det finns så mycket som jag egentligen skulle vilja dela med mig av, sådant jag verkligen längtar efter att få skriva och få någon slags reaktion på. Saken är bara den att när det väl kommer till kritan, när jag väl sätter mig framför datorn, då känner jag min inte lika inspirerad eller motiverad längre. Dels för att jag vet att ingen läser det ändå, vilket gör att meningen med att skriva liksom försvinner. Dels för att det gått så lång tid utan att det händer något att det blir svårare och svårare att ta tag i det. Det jag egentligen vill skriva om är sådant som jag inte riktigt vågat få ur mig tidigare och jag vet inte riktigt hur jag ska komma igång med det. Det var egentligen det som var anledningen till att jag skapade en ny blogg, men jag var ändå för feg. Men nu tror jag det är dags. Bloggen kommer att renoveras så att den passar för det jag vill. De gamla inläggen kommer att raderas så att jag får en nystart. Det kommer att hända, i alla fall är det så jag är inställd just nu. För tillfället måste jag dock fokusera på Academic writing, Oral presentation, Prose seminar samt boken The tortilla curtain. I helgen är jag hemma ensam, så då ska jag banne mig försöka ta tag i det här. Vi får se hur det går. Troligtvis är det inte ens någon som läser detta? Nåväl, gör någon det så hörs vi kanske till helgen. Kanske.
Vardag | |
#1 - - Öman:

Jasmine, jag missar aldrig ett enda inlägg! Jag är inne här jämt och kollat efter uppdateringar!

Fast det sista var inte sant, jag prenumerarar genom bloglovin så jag kommer att hämna här när du skriver något oavsett om jag vill eller inte ;) Men det vill jag! Så bara skriiiiiiv så jag har någonting att läsa om dagarna :D Puss!

Upp