Kärlek

Igår var det alla hjärtans dag, en dag som det visst ska tyckas och tänkas väldigt mycket om. Antingen tycker man att det är komersiellt jippo och kommer med argumentet att man ska visa kärlek alla dagar. Eller också kan man tycka att de som är av föregående åsikt är bittra, tråkiga, oromantiska eller något i den stilen. Jag vet inte riktigt vilken av dessa ståndpunkter jag tillhör så jag placerar mig diplomatiskt och strategiskt i mitten. Det funkar ju det med!

Jag tycker det är himla mysigt att visa kärlek och omtanke för människor, och självklart tycker jag att man ska göra det så ofta man kan och inte begränsa sig till en dag om året. Men å andra sidan är det ju härligt med en dag då alla människor samtidigt lägger lite extra energi på omtanken. Som att kärleken, som den kraft eller energi (eller vad man nu vill kalla den) den är, skruvats upp några hack på ett osynligt reglage. Hade man känt efter riktigt noga hade man säkert kunna känna den förhöjda energin i luften!

Jag och min älskade bestämde oss för att även vi göra något extra mysigt tillsammans. För oss innebar det att hitta på något ihop snarare än ett tillfälle att utbyta gåvor, så vi skippade den biten. Vi gav oss på att göra hemlagad Sushi tillsammans. Båda två var Sushi-oskulder(på att göra, inte äta) så det var lite spännande och resultatet blev långt bättre än väntat. Vi åt sushin tillsammans med en soppa och jag kan ju säga att hur mätta vi än blev så hade vi över att äta till lunch idag. Till efterrätt hade jag bakat en minitårta, även det första försöker någonsin. Den blev väl kanske inte riktigt lika lyckad utseendemässigt, men innehållet var desto bättre kan jag lova! Förutom middag blev det en hel myskväll framför film i soffan, i sällskap av varandra samt chips med dip. Oj vad jag behövde en sådan dag. Att bara vara, det är kärlek för mig.

Passar på att skicka ut lite distanskramar till er mina fina vänner också. Jag tycker om er. Alla dagar om året. <3
Tankar & Funderingar | |
#1 - - Öman:

Glad alla hjärtans dag i efterskott min fina! :) <3

Upp