År 2014

 "En bild säger mer än tusen ord" heter det visst, så därför kommer här en sammanfattning av mitt 2014 i bilder!
 
Jag fyllde 23 år i samband med Kulturnatten.
 
Vi åkte till Linköping för Röda Arméns Gosskörs 15-årsjubileum.
 
 
 
 
 
Jag firade en väldigt idyllisk påsk i Landvetter.
Min kusin gav mig lektion i Dropbox, men jag vet att jag förevigt kommer att heta Dropbox-Jasmine.
 
 
 
 
Det blev maj och dags för festivaler. STORK i Uppsala var först ut. 
 
 
 
Sen var det Lundakarnevalen, där det visst rådde fotobrist från min sida.
 
Erik fick en sten i knät och Julia opererade. 
 
I juni spelade vi på studentmottagningar och efterfestade tills det ljusnat.
Möjligtvis konstigaste selfien någonsin. 
 
 
Vi firade midsommar på Campus och jag och Tsaren gjorde kransar. 
 
 
På min "semester" åkte jag till Malmö, var hundvakt samt hängde lite med min bästa vän Björne.
 
 
 
 
 
Terminen drog igång igen.
 
 
Vi åkte till landet och hängde med får, men vi fick inte sova på dem.
 
 
Jag åkte till Tyskland för att träffa mina utbytesvänner.
 
 
 
Vi firade alla nya IB-medlemmar med lyckad korvstoppning.
 
 
Vi jobbade på Slottsstallarna. 
 
 
På Halloween gick jag ut som Jokern.
 
 
...och gav senre mammma ett skrattanfall när jag visade min "dagen efter"-bild.
 
 
 
 
 
Terminen avslutades med Julmys.
 
 
Jag firade jul hemma i Karlskrona.
Vi förfestade med löjligt stor kebabpizza på juldagen. 
 
 
Och till sist avslutades året med en vecka i Östersund.
Vi hade det trångt bak i bilen
Tolvslaget firades in med finaste vovven. 
 
 Eftersom det liksom hör till att sammanfatta året som gått, så skall jag avsluta med några ord också. Jag tänker faktiskt dra till med den gamla klyschan att jag inte förstår vart året har tagit vägen, för det känns som alldeles nyss som jag var tillbaka i bunkern och firade in 2014 med jordgubbsbubbel. Men, man säger ju också att tiden går fort när man har roligt, och roligt, det har jag verkligen haft i år! Det har också varit ett år då jag har funderat mycket kring vad som är viktigt och värdefullt för mig i mitt liv, och jag har försökt att prioritera mig själv och mitt välmående. Jag har funnit nya vänskaper som visat sig vara väldigt viktiga för migoch även om jag stundtals känt mig väldigt nere, så har jag också mått bra. Jag har inga tvivel på att detta året blir minst lika bra! 
Roligt, Vardag | |
Upp